Tweede deel van de Australische oostkust - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu Tweede deel van de Australische oostkust - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu

Tweede deel van de Australische oostkust

Door: Famke

Blijf op de hoogte en volg Famke

07 Juni 2017 | Australië, Melbourne

Hey lieve iedereen,

De reis in Australie zet zich voort, klaar voor het tweede deel van de oostkust want hier komt het :)

Dag 21
Vandaag had ik om 10:30 de bus richting Noosa en besloot om dit keer naar de bushalte te lopen, niet een hele slimme keus want het was kneite warm. Na 3 uur in de bus gezeten te hebben kwam ik in Noosa aan waar ze gelukkig een shuttle hadden naar het hostel! Eenmaal ingecheckt besloot ik om naar de supermarkt te gaan en aangezien deze 15 minuten berg opwaarts lopen was meteen al mijn boodschappen te doen. Weer terug in het hostel besloot ik naar een uitkijk punt te lopen voor de zonsondergang die zeker de wandeling waard was. Terug in het hostel aangekomen wou ik gaan koken maar was de keuken overbezet. Gelukkig deelde twee kamergenootjes de zelfde frustratie en hadden we meteen een klik en hebben we een hele tijd staan kletsen :). Uiteindelijk konden we koken en was de avond alweer voorbij.

Dag 22
S'ochtends opgestaan en hebben we gezellig met z'n drieën ontbeten. Na het ontbijt zijn we de coastal walk door het nationale park gaan lopen. Dit is de grote attractie van Noosa en was het ook zeker waard want we hadden prachtige uitzichten langs de kust. Terug aangekomen in het dorp hebben we onszelf op een ijkoffie getrakteerd want dat hadden we in de hitte wel verdiend ;). Omdat we wouden voorkomen dat we weer belachelijk laat moesten eten hebben we vandaag lekker vroeg gekookt en daarna in de lounge gechilt.

Dag 23
Vandaag mocht ik weer vroeg opstaan omdat ik zal gaan kayaken in de everglades. Het leuke was dat een van mijn kamergenootjes de zelfde trip had geboekt dus konden we gezellig in dezelfde boot. Eenmaal aangekomen kregen we een uitleg en was iedereen er klaar voor. Het enige puntje was dat het nogal waaide en voordat we het water op konden besloten de gidsen om het af te lassen. We werden dus weer terug gereden naar het hostel. Om ons verdriet weg te drinken hebben we onszelf maar op een ijskoffie getrakteerd. Omdat het niet heel geweldig weer was besloten we om naar de film te gaan 'we moeten toch iets' en we wouden beide heel graag naar Belle en het beest dus dat was een makkelijke beslissing. Eenmaal terug in het hostel zijn we samen met twee andere hostel gangers wezen uiteten. En nee dit was niet omdat we zielig waren dit hadden we al lang geleden afgesproken ;).

Dag 24
Vandaag vroeg opgestaan omdat ik hoopte dat ik vandaag kon kayaken maar helaas was het nu al afgelast voordat ik opgehaald kon worden. Dus dook ik weer mijn bed in, in de hoop dat als ik op zal staan het mooi weer zal worden. Helaas was dit niet het geval maar was vast beraden om iets te doen en ben naar het nationale park gelopen. Hier heb ik vervolgens twee verschillende wandelingen gemaakt misschien niet zo mooi als de coastel walk maar zeker de moeite waard. Als een bezopen katje aangekomen in het hostel was een warme douche welverdiend en daarna gekookt en gechillt in de lounge.

Dag 25
Vandaag de laatste keer dat ik de mogelijkheid had om te kayaken en so far so good. Eenmaal aangekomen begint het te regenen maar geen harde wijd dus kunnen we gaan. Omdat het twee persoons kayaks zijn word ik samen met een shots meisje in de kayak geplaatst. Zij was samen met twee andere vriendinnen aan het reizen. De hele dag heb ik me kapot gelachen en waren deze twee onze privé comedie act. We hadden geluk dat het op de terug weg eindelijk stopte met regenen zodat we van de mooie omgeving konden genieten. Al met al de everglades was zeker een toffe locatie om in de kayaken. In het hostel weer heerlijke warme douche genomen en vervolgens naar een uitkijk punt gelopen voor de zonsondergang. Dit keer stond ik boven op een berg en had ik ook een prachtig uitzicht over Noosa.

Dag 26
Vandaag ging de bus richting Rainbow Beach. Na 3 uur in de bus te hebben gezeten kwam ik daar aan. Ik heb vervolgens een strand wandeling gemaakt en moest om half vier weer terug zijn voor een safety briefing aangezien de volgende dag de tour naar Fraser zal beginnen. Tijdens deze briefing werden we in groepen ingedeeld omdat we zelf in 4x4 auto's rijden en we genoeg mensen moeten hebben die kunnen rijden. Na kennis gemaakt te hebben ging iedereen zijn ding doen. Boodschappen, tas pakken en vooral alcohol kopen :). Omdat we vroeg op moesten staan ging iedereen vroeg naar bed.

Dag 27
Vandaag ging om 06:00 de wekker en was het ontbijten en mochten we kennismaken met de auto's die onze grote vriend zal worden voor de komende drie dagen. Na een snelle schade check konden we weg rijden en gingen we vervolgens met een boot naar Fraser eiland ( het grootste zand eiland ter wereld). Het strand was de snelweg van het eiland!!! De eerste stop op Fraser was Lake Mackenzie wat een prachtig meer is met heel fijn zand. De weg hierheen was een en al gehobbel en alles en iedereen was dan ook goed door elkaar heen geschut. Na Lake Mackenzie zijn we naar het bekende shipwreck gereden. Dit is een boot die rond is aangespoeld en vervolgens nooit is opgeruimd. Hierna zijn we naar de camping gereden waar we in tenten sliepen omdat het nog vrij vroeg was zijn we met een aantal naar het strand gegaan en hebben we daar nog van de laatste zon genoten. Terug op de camping gingen we gezellig met de groep bbqen. Na de bbq zijn we weer met een grote groep naar het strand gegaan en hebben we een GEWELDIGE sterrenhemel kunnen zien.

Dag 28
Vandaag ging de wekker om 06:30 de wekker en hadden we strikt een uur om klaar te maken aangezien er anders niet genoeg strand zal zijn om over te rijden. De eerste stop was de champagne Pools en het was alleen maar zacht zand waar we doorheen reden. Toen ik zag hoe lastig het was om recht te rijden vond ik het opeens niet zo erg dar ik geen rijbewijs had ;). De champagne Pools waren cool en zeker leuk om in te vertoeven. Vervolgens zijn we naar Indian Heads gereden waar we een stukje omhoog moesten lopen en vanaf daar een prachtig uitzicht hadden vanaf hier konden we ook roggen en schildpadden zien. Hierna zijm we naar Eli Creek (aka lazy river) gereden. Hier heb ik heerlijk op een opblaasband door de rivier gevaren. Hierna zijn we naar een tea tree lake gereden waar een speciale olie in het water zit wat heel goed voor je haar en huid is. Daarna weer terug naar het kamp waar we heerlijke spaghetti hebben gegeten en s'avonds weer op het strand naar de sterren hebben gekeken.

Dag 29
Vandaag mochten we uitslapen wat betekende tot 8 uur woehoe!! Vandaag was onze laatste dag op Fraser en moesten we alles inpakken aangezien we niet meer terug zouden komen op de camping. Ik mocht vandaag voorin zitten wat zeker niet verkeerd was. We zijn naar een punt gereden waarna we 45 minuten moesten lopen naar een meer. Dit was een prachtig meer waar visjes in zwemmen die de dode huidcellen van je voeten knabbelen. Eenmaal terug bij de auto had iedereen een fotoshoot met de groep waar je bij in de auto hebt gezeten aangezien je toch een soort familie wordt!!! Daarna was het toch echt helaas weer terug naar Rainbow beach. S'avonds heb ik samen met 5 Engelse van de tour drank spelletjes gedaan, het was dan ook zeker een gezellig laatste avond samen :).

Dag 30
Vandaag lekker uitgeslapen en mijn tas gepakt aangezien ik een hele lange busrit voor de boeg had. De bus ging om 12:45 naar Harvey bay. Deze busrit duurde 3 uur en had hier vervolgens 3 uur voordat mijn volgende bus ging. Gelukkig was het een super groot shopping centre dus ik heb me wel vermaakt. Daarna had ik de nachtbus richting Airlie Beach.

Dag 31
Vandaag kwam ik om 07:30 aan in Airlie beach en had helaas vrij slecht geslapen in de bus. Eenmaal in het hostel aangekomen kon ik tot mijn grote verbazing al meteen inchecken en heb ik nog even geslapen. Daarna heb ik wat door Airlie Beach rondgelopen wat niet heel groot was. 2 weken voordat ik daar was was er een grote cycloon over gewaaid en je kon de schade nog steeds heel goed zijn, ook al was het hostel al heel erg opgeknapt. Ik kwam vervolgens mijn kamergenootje uit Noosa tegen en heb de rest van de dag met haar en een aantal andere bij het zwembad gechilt. Vervolgens gekookt en s'avonds met een groepje een drankje gedaan.

Dag 32
Vandaag optijd opgestaan omdat ik een Scenic flight over the Whitsundays en great barrier reef had. Het was een klein vliegtuigje waar we met 6 man in konden. Van te voren waren we ingedeeld en had ik het geluk dat ik helemaal voorin naast de piloot mocht zitten :):):). Het was echt geweldig met super mooie uitzichten!! Eenmaal terug aangekomen heb ik nog van de zon genoten en daarna samen met mensen die ik gisteren ontmoet had wat wezen drinken.

Dag 33
Vandaag werd ik gewekt doordat mijn kamergenootjes erachter kwamen dat ze de verkeerde bustijden in hun hoofd hadden waardoor ze de bus gemist hadden. Aangezien ik niet meer in slaap kon vallen ben ik opgestaan en ben ik samen met een andere nederlander die ik ere gisteren had ontmoet naar de haven gelopen. Terug in het hostel aangekomen hebben we de rest van de dag aan het zwembad gechilt. Zij had de nachtbus richting het noorden, dus de rest van de avond het ik lekker gechilt met Netflix!!

Dag 34
Vandaag begon mijn boot tour door de Withsundays regio. Dit is een regio met heel veel kleine eilanden. Mijn boot vertrok om 14:00 dus lekker rustig aangedaan. Ik zat op een grote catamaran waar we met 14 man opzaten de helft hiervan van Nederlands ;). Ik had van te voren zee ziekte tabletten gehaald en had gelukkig geen last van mijn zeeziekte. We hebben de hele middag gevaren tot het punt waar we gingen overnachten. We hebben s'avonds gezellig kaartspelletjes gedaan. Op een gegeven moment hoorde we een raar geluid en bleken er twee dolfijnen rond onze boot te zwemmen die we door de lichten van boot heel goed konden zien, en om het nog cooler te maken zwom er ook nog een kleine haai zien.

Dag 35
Vandaag werden we om 06:15 gewekt en zijn we om 07:00 richting Whitehaven beach gevaren. We zijn eerst naar een uitkijk punt gelopen waar we een prachtig uitzicht hadden over White haven beach en Hill Inlet. Daarna zijn we naar het prachtige witte zand strand gelopen. Na hier een tijd hebben gelegen van het prachtige uitzicht hebben genoten moesten we weer terug naar de boot. We zijn vervolgens naar een bay gevaren waar we konden snorkelen. Vanwege de cycloon was het water heel troebel en hadden we al gehoord dat we wss niet veel konden zien maar wij hadden geluk en konden wel 3 meter diep zien :). Terug op de boot kregen we de beste nachos ever (btw we hadden echt super goed eten op de boot). S'avonds hebben we weer gezellig gekaart en was het vroeg naar bed voor iedereen.

Dag 36
Vandaag mochten we uitslapen wat met zoals op Fraser tot 8 uur was! Na het ontbijt heb ik een wetsuit aangetrokken en geprobeerd te peddle boarden, wat kennelijk niet zo mijn ding is maar iedereen op de boot heeft kunnen genieten hoe ik telkens bleef vallen. Maar ik heb het gedaan en daar gaat het om :) om 12 uur was het dan toch tijd om terug te varen naar het vaste land. Onderweg hadden we vet geluk en zagen we twee zeldzame dolfijnen, hoe cool? Terug op het vaste land moesten we nog een uur wachten om in te checken en zijn we met een groepje naar de mac gegaan. Hier heerlijk een colaatje gedronken, het voelde net alsof we nog continue heen en weer bewogen dus iedereen voelde zich wat slapjes. Terug in het hostel heb ik mijn spullen in het hostel gedumpt en ben ik naar het zwembad gegaan, waar een vriend van Fraser ook lag. Vervolgens ben ik samen met hem en wat andere vrienden uit eten geweest en hadden we s'avonds een after party van onze boot, wat weer erg gezellig was.

Dag 37
Vandaag had ik de bus naar Magnetic Island en gingen we eerst met de bus naar townsville en vanaf daar met de boot naar Magnetic. Rond een uur of 4 kwam ik dan eindelijk in het hostel aan. Dit was tot nu toe de beste locatie aangezien het hostel naast het strand lag. Nadat ik mijn spullen In de kamer te hebben gezet ben ik naar een uitkijk punt gelopen en vanaf daar had ik een prachtig uitzicht over het hele eiland. In het hostel had ik een deal waardoor ik een keer gratis eten kon bestellen en de pizza was heerlijk ;). Terwijl ik mijn pizza aan het eten was kwamen twee meiden bij mij zitten waar ik de Fraser toer mee heb gedaan. En toen ik klaar was kwam mijn Nederlandse vriendin uit Noosa bij ons zitten. Het was vanavond Ladies Night en daardoor hadden alle jongens jurken aan anders konden ze niet goedkoop drinken. Je kan je voorstellen dat dit een geweldig gezicht is en alsof dat nog niet genoeg was hadden ze ook nog een modeshow, het was dus een hele gezellige avond :)

Dag 38
Vandaag heb ik een dagkaart voor de bus gekocht zodat ik zo vaak kom in en uitstappen als ik wou. Ik ben eerst naar de supermarkt gegaan aangezien die 20 min met de bus was had ik geen zij om te lopen ;). Vervolgens ben ik naar de forts gegaan, hier kon je namelijk een mooie wandeling maken en vanaf de forts had je weer een prachtig uitzicht op het eiland. Toen ik uitstapte kwam ik weer een bekende tegen en heb samen met haar de wandeling gedaan. Toen we terug bij de bushalte waren kwamen we erachter dat we hem net gemist hadden en de volgende ging pas 1,5 uur later. We wouden naar een strand die 4km verderop lag en besloten om te gaan lopen. Eenmaal op het strand aangekomen hebben we heerlijk in de schaduw onze lunch op gegeten. Ik ben vervolgens naar twee verschillende verborgen baaien gelopen wat zeker de moeite waard was :). Terug in het hostel hebben we samen gekookt en s'avonds nog een drankje gedaan.

Dag 39
Vandaag hadden we de middag veerboot en hebben we s'ochtends allebei administratie gedaan, helaas moet dat ook af en toe gedaan worden ;). Vervolgens hadden we de veerboot en ging ik met de bus naar Cairns. De bus had helaas hele erge vertraging vanwege een zieke passagier en hierdoor kwam ik om 21:00 uur eindelijk in Cairns aan. Mijn hostel lag iets uit het centrum maar werd gelukkig met een shuttle opgehaald en naar het hostel gebracht. Een vriendin waarmee ik 3 maanden in Melbourne heb gezeten was ook in Cairns en we kwamen erachter dat dit onze laatste avond samen was. We hebben in mijn hostel afgesproken en gezellig weer bij geklets. Ik ben optijd naar bed gegaan aangezien ik de volgende dag weer vroeg op moest.

Dag 40
Vandaag werd ik om 07:30 opgehaald voor mijn cape tribulation tour. Onze tour guide was zo gek als een deur maar dit maakte het een super leuke dag. Onze eerste stop was in een aboriginal kamp waar we uitleg kregen over de cultuur en vervolgens gingen we zwemmen in een rivier. Het regende vrij hard maar omdat iedereen toch al zeik nat was is iedereen het water in gegaan. Daarna zijn we voor een rivier tour gegaan waar we 3 krokodillen hebben gezien :) Vervolgens werden ik en 5 andere meiden in het hostel afgezet. De rest van de groep ging verder omdat die op een dag tour zaten. Iedereen heeft zijn eigen lunch gemaakt en daarna zijn we met z'n alle naar een Lookout gelopen. Helaas was het nog steeds wat regenachtig en hadden we dus niet een heel mooi uitzicht. Daarna ben ik met 3 andere meiden naar een Creek gegaan waar het veilig was om te zwemmen. Overal was het verboden om te zwemmen vanwege krokodillen. Tijdens het zwemmen kwamen we een cassawerry tegen wat super cool was aangezien die zich bijna nooit tonen. Eenmaal terug in het hostel had niemand zin om te koken en zijn we met z'n alle in het hostel restaurant uit eten geweest. Het hostel is in een regenwoud en we slapen in een soort van houten hutjes dus er is gelijk al een gezellig sfeer. S'avonds hebben we nog een aantal drank spelletjes gedaan en was het de beste avond tot nu toe :):):)

Dag 41
Vandaag werd ik om 08:00 opgehaald om te snorkelen in the great barrier reef!! De meeste mensen gaan vanaf cairns snorkelen maar dan ben je met 65 man dus mijn mannetje die het had geregeld had geregeld dat ik vanaf cape tribulation kon snorkelen aangezien we dan naar een andere stuk gaan. En ik had drie dubbel geluk want we waren maar met 8 man dus voelde alsof ik het hele reef voor mezelf had. Ik heb 3 vet grote schildpadden gezien en heel veel prachtig koraal en natuurlijk heel veel verschillende visjes. Rond 2 uur kwam ik terug in het hostel waar ik samen met de meiden heb geluncht, en vervolgens afscheid heb genomen aangezien zij met de volgende tour meegingen en ik nog een nachtje in het tegenwoud had. S'avonds heb ik met een jongen die dag was aangekomen en een stel van mijn snorkel tour gegeten. Aangezien ik niet veel slaap had gehad ben ik lekker vroeg naar bed gegaan.

Dag 42
Vandaag zal ik rond 2 uur opgehaald worden om terug naar cairns te gaan en in de ochtend ben ik naar een ander Creek gelopen om te zwemmen. Dit was een uur lopen en vrij veel omhoog en weer omlaag maar het was het zeker waard aangezien je met een touw het water in kon springen. Nadat ik uitgespeeld was ben ik weer terug gelopen naar het hostel. Voordat we in cairns aankwamen zijn we onderweg nog op een paar plekken gestopt. Eerst hebben we een boardwalk gedaan waar de gids van alles vertelde over de planten, helaas had ik nu een andere gids wat het toch een andere tour maakte. Daarna zijn we gestopt om een ijsje te eten, maar niet zomaar ijs. Dit is wordt door een 82 jarige vrouw gemaakt met alleen maar producten die in het regenwoud te vinden zijn. Als laatste stop zijn we gestopt in Port Douglas, dit was vroeger het Beverly hills van los Angeles maar wordt tegenwoordig steeds meer toegankelijker voor de niet zo rijke mensen. Rond 21:00 uur kwamen we in Cairns aan, en heb ik gekookt en lekker vroeg op bed gegaan.

Dag 43
Vandaag heerlijk uitgeslapen en daarna ben ik Cairns gaan verkennen. Ik stond nog geen 5 min in het centrum en kwam mijn Nederlandse vriendin tegen. We hebben in de supermarkt lunch gehaald en zijn vervolgens naar de Lagoon (een buiten zwembad aangezien je niet in de zee kan zwemmen) gelopen waar we een andere Nederlandse meid zouden ontmoeten. Hier hebben we de hele middag gezellig kaartspelletjes gespeeld. S'avonds zijn we met een grote groep uit eten geweest en hebben we daarna nog een drankje in een van de clubs gedaan. Ik heb het niet te laat gemaakt aangezien ik de volgende dag weer een tour had.

Dag 44
Vandaag werd ik om 7:30 opgehaald en was het dan eindelijk tijd voor de fun, forest en watervallen tour. Ik had hier van iedereen al geweldige verhalen over gehoord dus had er super veel zin in. Toevallige zat mijn Nederlandse vriendin op de zelfde tour, en drie jongens die we al eerder tijdens onze reis hadden ontmoet. Onze tour gids was nog gestoorder als mijn vorige tour gids en het was dan ook een en al lachen en mee blèren met de muziek. We zijn eerste naar de boulders gereden waar we uitleg kregen over de planten en vervolgens konden we zwemmen en van een grote rots af springen wat al een goed begin was. Daarna zijn we naar een waterval gereden waar je vanaf kon glijden. Mensen die Facebook hebben, zullen de foto's vast voorbij hebben zien komen. Dit was echt helemaal geweldig en ben 7 keer er vanaf gegleden. Daarna reden we naar de tablelands waar we met een geweldig uitzicht onze lunch hebben gegeten. Daarna zijn we naar de Milaa Milaa falls gereden waar ze de L'Oréal shampoo commercial hebben opgenomen. Iedereen heeft dan ook de famous haar flik gedaan ook deze foto's staan op Facebook ;). Daarna was het helaas tijd om weer terug naar Cairns te rijden. Maar er was geen tijd om te slapen want we zongen allemaal keihard mee met de muziek!! Terug in cairns besloten we met een groepje een after party te houden wat gezellig was ook al heeft niemand het laat gemaakt vanwege de lange dag ;).

Dag 45, 46, 47, 48 en 49
Vandaag waren chill dagen, samen met een andere Nederlandse vriendin hebben we vooral veel tijd bij de lagoon doorgebracht en heel veel kaartspelletjes gespeeld :)

Dag 50
Vandaag is mijn laatste ochtend in Australie :( echt een gek idee dat 5 maanden er alweer op zitten!! Maar ik heb ook heel veel zin in mijn Azië avontuur, dus laatste spulletjes bij elkaar gepakt en vervolgens vloog ik eerst van Cairns naar Sydney en vervolgens van Sydney naar Bangkok.

Hoop dat het niet een te lang verhaal was, ik vond het in ieder geval weer leuk om het te schrijven, en het zal niet zo lang duren voordat ik mijn thailand verhaal zal posten)


Xxx Famke





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Famke

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1746
Totaal aantal bezoekers 34705

Voorgaande reizen:

22 November 2016 - 22 November 2016

Nieuw Zealand

02 Februari 2014 - 27 Juli 2014

Chili

01 September 2010 - 25 Juli 2011

High School

Landen bezocht: