wat mijn eerste stageweek had moeten zijn. - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu wat mijn eerste stageweek had moeten zijn. - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu

wat mijn eerste stageweek had moeten zijn.

Door: Famke

Blijf op de hoogte en volg Famke

05 Maart 2014 | Chili, Valparaíso

Hallo Iedereen,

Normaal gesproken was het de bedoeling dat dit mijn eerste stageweek zal zijn, helaas is het wat anders gelopen. Ik zal bij het begin beginnen :D.

Vanaf vorige week woensdag ben ik alleen in ons "huisje". Mijn huisgenootjes hebben de hele maand maart vakantie. Jeanet had al geprobeerd om een gesprek samen met mij en de verantwoordelijk van de school aan te gaan voor mijn stage, aangezien er nog heel weinig bekend was. Het probleem was alleen dat we de verantwoordelijke niet konden bereiken, want hij had vakantie en in Chile betekent vakantie helemaal vrij. We hadden wel al wat dingen in het Spaans op een rijtje gezet zodat ik voorbereid het gesprek in kon gaan. Het plan nu was om eerst met de verantwoordelijke van de YMCA te praten zodat ik misschien wat meer duidelijkheid zal krijgen. Ik heb de verantwoordelijke van de YMCA toen proberen te zoeken om een afspraak te maken voor dit gesprek. Helaas waren ze nooit daar als ik langskwam.
Zondag was Willy eventjes thuis en heeft voor mij een sms gestuurd naar de verantwoordelijke van de YMCA. Ik had hem namelijk al wel een berichtje gestuurd met de vragen die ik had. Hij vertelde aan willy dat hij maandag eerst met de directeur zal praten en vervolgens langs zal komen zodat we met z'n drieën in gesprek konden. Ik ben maandag toen vroeg op gestaan omdat ik wel wakker wou zijn als hij langs kwam :P. Ik heb vervolgens de hele maandag gewacht en hij is nooit gekomen. Omdat ik dit gedrag niet acceptabel vond heb ik een brief geschreven naar de directeur en die onder zijn deur door geschoven. In de brief had ik mijn vragen geschreven en wanneer we konden praten. Die avond kwam hij bij mij langs en hebben we een afspraak gemaakt.
Vandaag was die afspraak, waarin we kort gesproken hebben over een paar dingetjes. Morgen ga ik bij de school langs om de dingen te bespreken en dan zal ik maandag echt beginnen op de school.

Dus ik had het liefst van alles verteld over de school en kinderen maar dat moet nog een weekje wachten. Wat ik hier heb meegemaakt geeft heel mooi weer wat de cultuur verschillen zijn.

Om mijn blog met wat leuks af te sluiten zal ik nog kort iets vertellen over afgelopen zaterdag. Aangezien ik alleen was en geen zin had om de hele dag thuis te zitten ben ik naar Vina del Mar geweest. Misschien hebben sommige van jullie de foto's wel gezien? Ik was best zenuwachtig want het was de eerste keer dat ik alleen met een micro ging en ik wist totaal niet welke ik moest nemen. Ik wist dat de groene/witte micro busjes naar Vina gingen maar daar heb je er heeeeeel veel van en ze gaan allemaal ergens anders in Vina heen. Maar ik had echt wonderbaarlijk snel de goede gevonden, waarnaar ik kon beginnen met de toerist uit te hangen. Ik heb de hele stad doorgelopen en heel veel leuke/mooie dingen gezien. Het grappige is dat toeristen aan mij de weg vroegen, ik zag er kennelijk niet uit als een toerist dus die missie was geslaagd :P. Aan het eind van de dag was ik kapot van het lopen en ben ik heel vroeg naar bed gegaan, wat knap is hier in Chile want op de een of andere manier lukt dat nooooooit!

vanuit het zonnige Valparaiso,

Famke

  • 05 Maart 2014 - 07:31

    Marion :

    Hoi Famke,

    Heel leuk om je verslagen te lezen. Ben blij dat ik je mail bestand ben blijven zitten. Je maakt dus wel het één en ander mee in een andere culturen. Werk zelf met veel buitenlandse mensen die inderdaad niet zo op afspraken reageren zoals wij dit gewend zijn. Geniet van dit alles en hoop nog veel inkijkjes mee te pikken uit Chile !!!

    Groetjes Marion

  • 05 Maart 2014 - 19:05

    Stella:

    Wat een verhaal! Je hebt er zelf goed achteraan gezeten. Het is vast een kenmerk van 1 van de vele aspecten van de Chileense cultuur. En hoe was het op de school?
    Liefs, Stella

  • 06 Maart 2014 - 22:33

    Shelby:

    What bad luck you have with school trips. I'm glad you had time to travel & sight-see! I am pretending I am with you through your blog & your pictures. I'm still bummed I won't be joining you this summer..
    Love!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Famke

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 34780

Voorgaande reizen:

22 November 2016 - 22 November 2016

Nieuw Zealand

02 Februari 2014 - 27 Juli 2014

Chili

01 September 2010 - 25 Juli 2011

High School

Landen bezocht: