Regen, regen en nog eens regen! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu Regen, regen en nog eens regen! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu

Regen, regen en nog eens regen!

Door: Famke

Blijf op de hoogte en volg Famke

18 Juni 2014 | Chili, Valparaíso

Hallo iedereen,

Hier weer een update met dit keer als onderwerp regen want dat is me toch wat hier in chile :D.

Niet vorige week dinsdag maar de week daarvoor was de eerste dag dat het voor het eerste echt goed regende. Het begon rond een uur of 2. Mijn klas heeft normaal gesproken dan gym, maar omdat ze altijd buiten gym hebben bleven we nu binnen en hebben we gepuzzeld. Op een gegeven moment werd een kind opgehaald door haar moeder. Ik dacht die zal ergens heen moeten, dat gebeurd wel vaker dus no big deal. Nog geen 5 minuten later werd er nog een kind uit de klas gehaald, en de klas begon langzaam leeg te lopen. Om 3 uur hadden we nog maar twee kinderen in de klas. Ik heb natuurlijk aan de docent gevraagd wat er aan de hand was. Hij vertelde omdat het de rest van de dag nog ging regenen dat de kinderen nu worden opgehaald voordat ze hun huis niet meer uitkunnen om hun kinderen op te halen. Chile heeft namelijk niet zoals in de tropen regenseizoenen waardoor de riolering de hoeveelheid water niet gewend is en er op verschillende plekken bijna zwembaden met water ontstaan. De rest van de week hadden we steeds maar rond de 9 kinderen in de klas waar er normaal gesproken rond de 20 zijn. De lerares vertelde dat heel veel kinderen geen regenkleding hebben waardoor de ouders de kinderen thuis houden. En daarnaast hebben ze hier in Chile geen verwarmingen in huis waardoor het heeeel koud kan worden, en de kinderen daardoor ziek worden.

Deze eerste regen dag kregen we ook allemaal berichtjes van Chileense vrienden met HET REGENT. Je kan het vergelijken met als er in Nederland een aardbeving zal zijn hoe iedereen daarop zal reageren. Dus in eerste instantie dacht ik dat het waarschijnlijk nooit regent, maar ook de afgelopen week heeft het veel geregend waardoor ik donderdag zelf vrij was. Het had de hele woensdag geregend waardoor het hele schoolplein onder water stond en de kinderen dus niet naar de klas konden, waardoor iedereen dus vrij was.

Vorig week zaterdag ben ik samen met Corona en de Amerikanen naar Isla Negra geweest. Hier staat een huis van een famous poet waar corona en ik graag nog een keer naar toe wouden. De busrit daarheen was ander half uur naar het zuiden. Toen we vertrokken was het vrij grauw dus we waren bang dat het in het zuiden erger zal zijn, toen we daar aankwamen was het inderdaad regenachtig maar na een uurtje kwam de zon en was het SUPER mooi weer. We kregen toen een sms van een Chileense vriend dat het in Valpo had gehageld en nu was het nog erger dan toen het regende, want dit was wit en het leek wel op sneeuw. En sneeuw krijgen ze nooit in Valpo dus ze waren helemaal histirisch. Voor de mensen die denken dat ze wat gemist hebben met de Amerikanen don’t worry dat had ik nog niet verteld. We hebben sinds mijn verjaardag 3 Amerikanen die ook vrijwilligers werk doen. Ze zijn twee dagen in Las Canas en twee dagen op de school waar ik stage loop. Ze zijn hier voor 2 maanden zijn, maar ik zal ze maar 1 maand zien aangezien ik binnenkort op vakantie ga.

Deze week is alweer mijn laatste week op de school maar gelukkig ga ik eerst nog een maand reizen met mijn zussie voordat ik weer naar Nederland ga. Maar eerst heb ik nog een week waarin nu al heel veel dingen gepland staan.

Vanuit wat regenachtige maar ook nog zonnige valpo

Famke

  • 18 Juni 2014 - 09:31

    Freya:

    Hoi Famke,

    Weer leuk om wat van je te lezen. Wat een gedoe, regen...
    Geniet nog even van je dagen in het buitenland en ik hoop je weer gauw in Nederland te zien.

    Liefs Freya

  • 19 Juni 2014 - 09:29

    Wieneke:

    Wauw Fam wat gaaf dat je een maand gaat rondreizen met je zus! Krijgen we daar ook iets over te lezen? :D

  • 19 Juni 2014 - 22:24

    Famke P.l Van Der Molen:

    Tuurlijk wieneke! je bent nog niet van me af hoor :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Famke

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 34781

Voorgaande reizen:

22 November 2016 - 22 November 2016

Nieuw Zealand

02 Februari 2014 - 27 Juli 2014

Chili

01 September 2010 - 25 Juli 2011

High School

Landen bezocht: