Mendoza, Argentinië en Concón - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu Mendoza, Argentinië en Concón - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu

Mendoza, Argentinië en Concón

Door: Famke

Blijf op de hoogte en volg Famke

11 Mei 2014 | Chili, Valparaíso

Mendoza
Het is alweer twee weken geleden dat ik naar Mendoza, Agentinie ben geweest. Ik moest hierheen vanwege mijn visum. Ik verlbijf in Chile op een toeristenvisum wat betekent dat je drie maanden in het land mag verblijven. Na drie maanden moest ik dus het land uit voor een paar dagen zodat ik daarna weer terug kon komen om opnieuw een toeristen visum te krijgen. Aangezien mijn huisgenootjes moesten werken heb ik deze trip alleen gemaakt. Op zaterdag ochtend ging mijn bus richting Mendoza. De busrit naar Mendoza duurt ongeveer 7 uur, het hangt af van hoe druk het is bij de grens. Gelukkig was er op dat moment niemand dus was ik er heel snel doorheen. Aangekomen in Mendoza ben ik lopend naar mijn hostel gegaan. Het was ondertussen 5 uur en wou nog snel wat zien van de stad aangezien ik niet alleen in het donker over straat kon lopen. Maar net op het moment dat ik weg wou ontmoete ik twee meiden waarmee ik een kamer deelde. Ik heb een tijd mee gepraat en ondertussen gekeken wat ik morgen wou doen. Het hostel had verschillende tours die je boeken. Op zondag kon je horseback riding doen. Aangezien ik nog nooit op een paard heb gezeten zag ik hier mijn kans. Het begon om 3 uur waardoor ik s’ochts mooi de stad kon verkennen. Ondertussen ontmoete ik nog twee andere meiden die in dezelfde kamer sliepen. We hadden geluk want deze zaterdag was het gratis drankjes op het terras. We besloten dat we op zijn minst één drankje moesten doen. We hadden ons drankje nog niet op en we hadden de volgende al in onze hand. Op een gegeven moment kwamen twee duitse jongens met super veel eten wat ze over hadden en op moest omdat ze morgen vertrokken. Het was een super gezellige avond en ik heb nog nooit zoveel gelachen.

Zondag
In de ochtend heb ik de stad verkend. Argentinie schijnt christelijker te zijn als chile en alles was gesloten. Ik liep dus echt in een ‘gost city’, wat ik op zich wel wat vond hebben. Nadat ik de toerist had uitgehangen, ben ik weer terug naar het hostel gegaan omdat ik om 3 uur opgehaald zal worden voor de tour. Hier heb ik weer alleemaal leuke mensen ontmoet. We hebben 2 uur op het paard gezeten wat super leuk was, en daarna een heerlijke bbq met natuurlijk wijn uit Mendoza. Vervolgens zijn we weer naar het hostel gebracht en besloten we om met een paar van de groep af te spreken in een hostel om daar nog gezellig een drankje te doen. Mijn andere kamergenoten gingen ook mee en ook deze avond was weer heel gezellig.

Maandag
Mijn kamergenoten gingen vandaag allemaal verder. Ik besloot om naar de winery’s te gaan want je kan niet in Mendoza zijn geweest en niet wijn hebben geproefd. Na een 40 minuten busrit kwam ik daar aan. Hier heb ik een fiets gehuurd samen met een koppel wat ik in de bus had ontmoet en zijn we langs verschillende winery’s geweest. Het was drie maanden geleden dat ik op een fiets had gezeten dus ik was helemaal gelukkig, natuurlijk hielp de wijn daar ook bij :P. Na 5 winery’s van elk 3 volle glazen was het tijd om weer met de bus terug te gaan. Ik had gehoopt dat ik ondertussen nieuwe kamergenoten had gekregen, maar dit was helaas niet zo. Aangezien ik het idee had dat ik alles had gezien besloot ik om mijn bus ticket te boeken voor de volgende dag.

Dinsdag
In de ochtend vertrok de bus dus mocht lekker vroeg op. Ik had een dubbel dekker bus en ik had geregeld dat ik boven voorin kon zitten waardoor ik een prachtig panorama view had. Want je reist namelijk door het Andes gebergte waardoor je een prachtig uitzicht hebt, en ik heb het grootste gedeelte van de reis met mijn mond open gezeten van de prachtige uitzichten die ik zag. Op een gegeven moment kwamen we weer bij de grens, en hiervoor was ik gewaarschuwd dat het heeeeeel lang kan duren omdat ze heel streng zijn. We kwamen aan en het was hop locket 1 en daarna hop naar locket twee. Vervolgens moest de bagage naar de scan waar mijn tas natuurlijk eruit gehaald werd maar uiteindelijk niks aan de hand. Uiteindelijk zijn we er maar 15 minuten geweest dus ik had kennelijk geluk.

Zoals je misschien al had kunnen lezen, heb ik echt een super weekend gehad waardoor ik realiseerde dat ik niet bang moet zijn om soms alleen ergens heen te gaan. Hierdoor ben ik gisteren naar Concón geweest. Ik moest een uur met de bus en heb vervolgens lekker op het strand gelopen en vervolgens langs de kust de rest van Concón gezien. Het was vrij mistig waardoor ik helaas de bergen niet kon zien, die je normaal wel kon zien, maar het was gelukkig niet koud. Ondanks de mist heb ik een heerlijke dag gehad, waarin ik heeel veel heb gelopen en mooie dingen heb gezien.

Nou ik was van plan om een korte update te geven, maar dat is me helaas niet gelukt :D

Vanuit het iets minder zonnige Valparaiso

Famke

  • 11 Mei 2014 - 22:56

    Freya:

    Lieve Famke,
    Wat leuk dat je weer een verslag hebt geplaatst en ik vind het helemaal niet erg dat hij wat langer is dan je wilde, hihi. Ik vind super om te kunnen lezen wat je allemaal weer hebt meegemaakt.
    Blijf genieten en ik hoop dat je het op je stage naar je zin hebt.
    Liefs Freya

  • 12 Mei 2014 - 07:43

    Marion R.:

    Hoi Famke,

    Geweldig leuk die verslagen. En lang mag gerust hoor !!! Het contacten gaat je geloof ik prima af. Leuk met zoveel verschillende mensen leuke dingen te doen. Zoveel meemaken in zo'n korte tijd daarbij is de hulp van verslagen/foto's denk ik nodig om dit allemaal te onthouden/verwerken. Heel veel leuke weekjes nog !!! Enne bedankt voor het delen van je super gave tijd daar.

    Groetjes
    Marion

  • 14 Mei 2014 - 13:08

    Wieneke:

    Mooie verhalen Fam. Lekker alleen op pad, wiehoei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Famke

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 34782

Voorgaande reizen:

22 November 2016 - 22 November 2016

Nieuw Zealand

02 Februari 2014 - 27 Juli 2014

Chili

01 September 2010 - 25 Juli 2011

High School

Landen bezocht: