Afgelopen weekenden - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu Afgelopen weekenden - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu

Afgelopen weekenden

Door: Famke

Blijf op de hoogte en volg Famke

26 Februari 2014 | Chili, Valparaíso

Hallo iedereen,

Zoals ik in mijn vorige reisverslag had geschreven zal ik nog een keer wat schrijven over mijn weekenden. Dus hierbij.

Het eerste weekend ben ik wezen kamperen met mijn huisgenoten. We hadden een micro genomen naar Horcon. Hannes (1 van mijn huisgenoten) was daar al geweest en vond het een super locatie om te kamperen. Na 2 uur in de micro te hebben gezeten kwamen we aan in Horcon. Hier had je een mooi strand wat overliep in een berg. Op deze berg waren allemaal kampeer plekjes gemaakt waar je dus kan kamperen. Maar verder was alles daar alternatief. Hiermee bedoel ik geen W.C of water uit een kraantje. Na een heerlijke dag op het strand zijn we hout gaan zoeken voor een kampvuur. Waar we vervolgens de hele avond gezellig bij hebben gezeten en geklets. Dit weekend hadden ze namelijk bedacht om mij te integeren en om mij te leren kennen. Want ik kwam namelijk nieuw in hun hechte familie, want dat word je hier als je 24/7 met elkaar bent. Iedereen heeft wel zijn eigen vrienden en dus hun eigen leven, maar je bent ook heel veel met elkaar. Zondag hebben we weer de hele dag op het strand gelegen en aan het einde van de dag zijn we weer met de micro naar huis gegaan.

Het tweede weekend gingen we weer kamperen. Dit keer in het kader als afsluiting van de leiders van de vakantie. De kinderen hadden namelijk zomervakantie in januari en februari. De YMCA had gedurende die maanden een recratieteam waar de kinderen zich konden vermaken tussen 8 uur 's ochtend en 18 uur 's avonds. Mijn huisgenoten + lokale leiders hebben deze twee maanden met de kinderen gewerkt. Als afsluiting hadden ze dus een kampeer trip georganiseerd. En omdat dit weekend iedereen kon kwam dat perfect uit. Gelukkig was deze locatie niet zo ver rijden. We verblijven hier op een prachtig strand net zo primitief als vorige week. Maar dit keer waren we met een veel grotere groep. Ook hier hebben we weer een kampvuur gemaakt en hebben we gezellig gezeten en geklets. Willy (andere huisgenoot) had zijn gitaar meegenomen en we hebben meegezongen op de liedjes die hij speelde. Zondag hebben we heerlijk op het strand gelegen en zijn we aan het einde van de dag weer terug gegaan.

Deze zaterdag hadden we een lazy ochtend. Iedereen stond op wanneer die wou en deed rustig zijn ding. Daarna zijn we met de meiden (Jeanet, Corona, Theresa en ikzelf) wat wezen shoppen. Omdat mijn huisgenoten hier al 6 maanden zitten en heel hard gewerkt hebben voor het recreatieteam hebben ze de maand maart vrij. Hierin gaan ze allemaal reizen. De meiden zullen de eerste twee weken samen reizen en hadden hiervoor nog een aantal dingen nodig. Aangezien ik die zaterdag toch geen plannen had ben ik gezellig met de meiden meegegaan. Die avond gingen we met z'n alle min Hannes uit. Het was de eerste keer dat ik mee uit ging dus ik was heel benieuwd. We kwamen binnen in een soort cafe-achtig iets. Het was heel schattig en niet heel groot en er hingen zwemboeien aan de muur en vlaggen van allemaal verschillende landen. Je had beneden een bar en je kon boven ook nog gezellig zitten. En je had een brug die naar een andere ruimte ging. Eerst hebben we gezellig met z'n alle gezeten en daarna over de brug nog een trap omhoog en daar was de dansvloer. Het had een sfeer alsof je in een loods was maar dan een gezellige. En er werd alleen maar spaanse muziek gedraaid. Wat op zich heel leuk was want ik verstond er vrij weinig van. En wat hier in Chile heel normaal is dat er om de 5 minuten een jongen vraagt om te dansen. Maar dan niet het dansen wat wij in Nederland kennen maar meer het idee van Latijns Amerika, echt heel leuk om te zien. Na een gezellig avond stappen zijn we met z'n alle weer naar huis gelopen.
Zondag ochtend hebben we net zoals zaterdag ochtend lekker rustig aan gedaan. Iedereen had uitgeslapen en deed zo z'n ding. Maar vandaag was de redbull races. Waar mensen uit de hele stad naar kwamen kijken en natuurlijk ook uit omgevende steden. Hier gingen Mannen op BMX'en naar beneden maar er waren onderweg allemaal jumping stuff gebouwd. Zie op facebook de foto's. Het was er echt belachelijk druk. Je kan het vergelijken zoals een 5 mei in Zwolle of Wageningen maar dan komen de mensen niet voor muziek maar voor spektakel. Maar ondanks de drukte was het wel ontzettend leuk om naar te kijken.

Nou dat waren mij eerste drie weekenden :D Deze week heb ik allemaal maar Spaanse les omdat er geen recreatie meer is. En vanaf volgende week gaat het echte werk beginnen want dan begin ik in de school. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal zijn maar daar zal ik volgende week wel iets over schrijven.

Vanuit het nog steeds zonnige Valparaiso

Famke

  • 26 Februari 2014 - 18:48

    Stella:

    Wat een lang verhaal. Ben ik helemaal niet gewend van jou. Wel superleuk om te lezen. En natuurlijk jaloers makend. Zo zien onze weekenden er zeker niet uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Famke

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 34766

Voorgaande reizen:

22 November 2016 - 22 November 2016

Nieuw Zealand

02 Februari 2014 - 27 Juli 2014

Chili

01 September 2010 - 25 Juli 2011

High School

Landen bezocht: