eerste maand overleeft :D - Reisverslag uit Lowell, Verenigde Staten van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu eerste maand overleeft :D - Reisverslag uit Lowell, Verenigde Staten van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu

eerste maand overleeft :D

Door: famkelouise

Blijf op de hoogte en volg Famke

04 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Lowell

hey iedereen

ik dacht dat jullie misschien wel benieuwd waren hoe het precies gaat op een americaanse highschool. de school begint om 7:50 en duurt tot 2:33. je hebt vijf lessen mijn eerste les is US geschiedenis mijn tweede is frans mijn derde is atonomy en psygoglogie mijn vierde is psygologie en mijn laatse is AP biologie. de lessen duren 68 minuten en dan heb je 7 minuten om van klaslokalen te verwisselen. je hebt dat ook wel nodig want je mag geen rugzak mee naar binnen nemen dus je moet steeds terug lopen naar je kluisje. je hebt hier trimester dus ik heb dit schema voor 12 weken. en je hebt elke dag de zelfde lessen voor die twaalf weken dus dat is wel wat saai maar goed dat is het systeem hier. ik ben een 10th grather, dit is omdat ik anders een hele moeilijke test moest maken dus daarom stoppen ze alle exchange students in 10th. maar ik heb de meeste lessen met seniors dus gelukkig wel met leeftijd genoten.

maar met mij gaat het steeds beter met vrienden maken.ik had vorige week vrijdag mijn eerste normale american football wedstrijd. het was super gezellig omdat we in de studenten sectie zaten. daarna had ik zaterdag homecoming dance dat was heel leuk om te zien hoe het daar gaat. maar het is niet zo verschillend als in nederland denk ik. na homecoming ben ik blijven slapen bij rachel en marina en mackenzie waren er ook dus dat was wel gezellig. zondag was ik verkouden en moe dus ik heb uitgeslapen en uitgerust en niks gedaan. dit weekend ben ik nog een keer naar de art price gegaan maar nu met andere vrienden dus dat was gezellig.

zaterdag om drie uur werd ik opgehaald door shelby en en we gingen naar de kerk sleepover. eerst hadden we een opgedracht dat we een papier kregen met dingen erop en dat moesten we doen en overal een foto van maken met ons erop. als je de foto's wil zien moet je op facebook kijken als je dat hebt. die avond hebben we sardientje gespeeld. we waren in teams van 2 en we elke keer ging een iemand in de kerk zich verstoppen in het donker natuurlijk. en we moesten ze in de teams gaan zoeken, als je ze gevonden had moest je erbij gaan zitten en wachten tot elk team ze hadden gevonden. het was echt super grappig omdat het donker is en je hebt vele hoeken en altijd mensen die andere mensen bang willen maken. woensdag ga ik met de jeugdgroep uit eten dus daar heb ik zeker zin in. het is alleen jammer dat ze niet in mijn klas zitten maar misschien heb ik meer geluk de volgende trimester.

ik heb een vraagje als je mijn blog leest wil je deze keer een berichtje schrijven. alleen je naam is ook genoeg maar ik wil gewoon weten wie mijn blog allemaal leest :D. ik hoop dat ik jullie weer op de hoogte heb gesteld en als je vragen hebt kun je ze altijd stellen.

xxx fam


  • 04 Oktober 2010 - 06:41

    Ingeborg:

    Hee Famke!

    Het klinkt allemaal echt super leuk! Ik ben benieuwd naar je volgende verhaaltje!

    Ik mis je wel heel erg met sporten hoor :(!

    xx Ingeborg

  • 04 Oktober 2010 - 07:15

    Myrte:

    Yeej Famke news in my mail :D ook al wist ik al veel toch altijd leuk om te lezen :)

    en dan ga ik nu even op je facebook kijken :P

    XX

  • 04 Oktober 2010 - 07:20

    Emily:

    ah klinkt echt super chill! veel plezier nog, en ik lees het zoiezo elke keer haha

  • 04 Oktober 2010 - 07:35

    Floor:

    Klinkt heel erg leuk daar in Amerika!
    xxx

  • 04 Oktober 2010 - 07:55

    Susan:

    Ik lees ook al je verhaaltjes hoor ook al reageer ik niet haha (A)
    maar mooi dat je het iig allemaal goed gaat daar :D
    xx

  • 04 Oktober 2010 - 08:04

    Mies:

    Hee Famke!

    Dacht maar niet dat ik je vergeten ben hoor! Je staat op me startpagina (:
    Ik mail je nog wel een keertje, dan weet je ook hoe het hier gaat!

    Kus!

  • 04 Oktober 2010 - 09:33

    Lisa:

    Hee Famke!

    superleuk om zo te lezen hoe het daar gaat!
    have fun!
    x

  • 04 Oktober 2010 - 10:34

    Jessica:

    Hee lieve schat! wat ben ik trots op jou dat je dit gewoon allemaal doet, echt waar! ik heb je adres opgeslagen dus je ontvangt binnenkort wat in de bus! Ik mis je echt wel heel erg hoor, vooral onze vrijdag avondjes maar die pakken we weer op als je terug bent goed! een hele dikke knuffel!(L)

  • 04 Oktober 2010 - 12:03

    Sietske:

    Hoi Famke

    Ik vind het reuze leuk om je berichtjes te lezen. Ik herken kleine dingen in je bericht over school, omdat ik ook op een Amerikaanse School gezeten heb. Ben reuze benieuwd hoe jij je jaar gaat beleven.

    Groet van Sietske en ook van Janneke, Siene en Geert en Richard.

  • 04 Oktober 2010 - 12:54

    Lafee:

    Haai, echt super leuk dat je een blog bijhoud! Ik leest hem steets hoor;p We missen je wel bij dansen. Nog heel veel plezier daar.

    Xxxx

  • 04 Oktober 2010 - 13:36

    Jacqueline:

    Nou Famke,
    Ik lees je blog elke keer. Dus blijf maar lekker schrijven,want ik ben steeds reuze benieuwd hoe het met je is. Zit je nog steeds bij die oudere mensen in huis? Is het nog de bedoeling dat je een ander gastgezin krijgt?
    Hé de groetjes!

    Jacqueline

  • 04 Oktober 2010 - 13:40

    Renske:

    Ik lees je berichtjes elke keer hoor ook al reageer ik niet ;)
    Is leuk om te lezen dus blijf maar lekker door schrijven.
    Kus

  • 04 Oktober 2010 - 17:37

    Lin:

    Hee famkee
    ik ben ook fan van je berichtjes:-)
    leuke dingen doe je daar!
    Tot volgends berichtje.

  • 04 Oktober 2010 - 19:38

    Anouk Vdh:

    heeee famke ik lees al je blogs echt supervet allemaal joh (:
    & echt leuk dat je al allemaal vrienden gemaakt hebt enzo:D
    xxxxx

  • 05 Oktober 2010 - 11:51

    Milou:

    Hey meid! Hoe gaat het? :D is het allemaal leuk daaro?
    Mis je wel hoor :(
    Ik lees je verhaaltjes altijd! Ben elke keer weer benieuwd wat je hebt meegemaakt :)
    Nou hopelijk nog heeeel veel plezier xxxx

  • 05 Oktober 2010 - 19:49

    Gosse En Gré :

    Beste Famke, Goed en mooi verslag. Interessant wat daar allemaal doet. Wij zullen je blijven volgen.

    (wij zijn vrienden van je opa en oma Jan en Wietske)

    hartelijke groet.
    Gosse en Gré

  • 06 Oktober 2010 - 01:16

    Famke:

    hee jacqueline ik zit nog steeds bij het oudere paar en het mijn permanent gast gezin. ze zijn heel aardig alleen hebben ze niet zo veel energy.

    en milou het gaat steeds beter met vrienden dus het is ook steeds leuker

    en gosse en gree ik weet heus nog wel wie jullie zijn :D jullie wonen in zwartbroek

  • 06 Oktober 2010 - 18:47

    Imke:

    Hoi Fam,

    Ik lees ook steeds je blog, en schrijf meestal ook wel iets. Zo te horen zit je nu in de lift, het wordt steeds leuker. Fijn!

    Liefs

    Imke

  • 07 Oktober 2010 - 13:51

    Bart:

    Heey Famke!

    Ik lees je berichtjes ook! Ik moet toegeven dat ik ze niet allemaal gelezen heb, maar vind het wel leuk om te lezen wat jij daar allemaal doet! Maar ik begrijp wel dat het erg leuk is daaro in de U.S.A.

    Blijf maar schrijven, want ik lees het graag!
    Bart

  • 10 Oktober 2010 - 12:18

    Ivan:

    Aan het verhaal te zien is het daar erg gezellig en heb je al veel gedaan op de high school en daar omheen, heb veel plezier daar in de USA,

    En bedankt voor de felicitaties, we zijn nu inderdaad weer heel even even oud :P

    Gr hier uit Hoogeveen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lowell

High School

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2011

laatste dag :(

16 Mei 2011

PROM en CHICAGO

13 April 2011

SPRINGBREAK MISSISSIPPI

07 Maart 2011

CHICAGO :D

03 Februari 2011

TWEE SNEEUWDAGEN ACHTER ELKAAR!
Famke

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 34797

Voorgaande reizen:

22 November 2016 - 22 November 2016

Nieuw Zealand

02 Februari 2014 - 27 Juli 2014

Chili

01 September 2010 - 25 Juli 2011

High School

Landen bezocht: