eerste schooldag, zwaar weekend, tweede schooldag - Reisverslag uit Lowell, Verenigde Staten van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu eerste schooldag, zwaar weekend, tweede schooldag - Reisverslag uit Lowell, Verenigde Staten van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu

eerste schooldag, zwaar weekend, tweede schooldag

Door: famkelouise

Blijf op de hoogte en volg Famke

14 September 2010 | Verenigde Staten, Lowell

hey iedereen!

eerst sorry dat ik pas zo laat iets op mijn blog zet. maar laten we beginnen bij het begin. de school begon op 7 september. maar omdat mijn host vader zich versproken had, en zei dat ik al mijn diploma had moesten we naar huis, omdat ze dan geen geld krijgen voor ons van de geregering. dus we moesten drie dagen thuis zitten en dan uiteidelijk konden we vrijdag naar school. met we bedoel ik florian en ik.

dus vrijdag was mijn eerste schooldag. ik had als eerste les geschiedenis daarna frans daarna psygology & antomy daarna psygology en daarna biologie. het schoolsysteem in de us werkt heel anders als bij ons. ik heb deze lessen namelijk voor twaalf weken elke dag in dezelfde volgorde. de eerste dag was niet zo als ik gehoopt had, want de leerlingen waren gewoon met hun eigen vrienden en ik kon niet meer kiezen waar ik wou zitten omdat iedereen al en plaats had omdat ze al drie dagen bezig waren. dus ik had geen contact met de leerlingen. maar ik weet dat het allemaal goed gaat komen.

daarnaast was het natuurlijk een rare dag omdat de pink arrow was. dat is een dag om geld op te halen voor kanker. en er waren ook na school allemaal activiteiten en de lessen waren korter. ik ben die avond met kennissen van de host family naar de pink arrow game gegaan en dat is een american football game. ik heb niet veel van de game gezien omdat ik vooral heb lopen praten met de mensen waarmee ik was.

zaterdag was een zware dag, omdat ik van een gastgezin ben gewisseld. omdat het andere gastgezin niet bleek te zijn hoe iedereen zei. dus we werden door de contact persoon van de organisatie meegenomen voor een ontbijt en daarna moesten we snel inpakken omdat beide ouders toen niet thuis waren zo dat we niet bang voor hun hoefde zijn. dus we hebben een tijdje bij de contact persoon gezetten en daarna werd ik naar mijn nieuwe gastgezin gebracht. nu zitten florian en ik niet meer bij elkaar dus dat is een beetje een raar idee maar ik wen er wel aan. daarna ben ik op zondag naar de kerk geweest en hebben we boodschappen gedaan en ik mocht alles uitkiezen wat ik wou dus dat was wel heel erg lief. en ik heb een van hun zoons ontmoet.

vandaag had ik mijn tweede schooldag. deze was al een stuk beter dan de eerste. vooral in de les psygology & anatomy is de leukste les. en daar heb ik een heel aardig meisje ontmoet waar ik samen mee heb gelunched en haar vriendinnen. de luch daar is ook heel anders dan dat wij gewend zijn want ze hebben daar een warme lunch en ze eten daarna ook nog eens een warm avondmaal. maar ik hoop dat ik nog veel meer mensen ga ontmoeten.

de school is trouwens zoals je ziet in de series zoals made enzo. je heb ook een kluisje dat heel lang is maar smal en en je hebt een hangslot met een code. waar je eerst naar rechts moet draaien dan naar links en dan weer naar rechts omdat ik het niet gewend was ging het de eerste dag niet zo goed maar de tweede dag ging al een stuk beter.

nou ik hoop dat ik jullie een beetje op de hoogte heb gebracht

-xxx- fam

  • 14 September 2010 - 07:57

    Frederike:

    Haha ik word jou stalker nummer 1 geloof ik :P
    maar klinkt idd als een zware week! Vooral nog even wennen enzo, denk ik, toch? :) Dan komt het vast wel goed idd met die mensen op de school enzo! En ik weet niet precies wat er was met je gastgezin, maar de volgende is dan vast wel beter :)
    xxxxxxx

  • 14 September 2010 - 10:27

    Myrte:

    Mooi dat je al wat vrienden hebt gemaakt! En ik denk dat je bij hele lieve mensen zit :P had je me mailtje nog gelezen?

    XX

  • 14 September 2010 - 16:14

    Marijn:

    Wat zonde dat het in het begin niet goed ging!. Maar mooi dat het nu in ieder geval beter geregeld lijkt te zijn. En best wel nice dat je nu al kind of vriendinnen hebt gemaakt op school???

    XX

  • 14 September 2010 - 18:30

    Imke:

    Tjeee Fam, wat maak je veel mee in korte tijd. Ik vind het enorm knap dat je erop blijft vertrouwen dat alles op zijn pootjes terecht komt. Als je dat doet, komt het ook goed! Ik kijk uit naar je nieuwe verhalen.

    Liefs

    Imke

  • 15 September 2010 - 06:03

    Marion:

    Kan alleen maar denken en voelen wat de anderen ook mailen.Je maakt inderdaad van alles mee , en dus niet alleen leuke dingen, maar je blijft positief en dat zal je zeker helpen er een super mooi en leerzame tijd van te maken.

    Denken aan je !!!

    Groetjes ook van Harry.

  • 15 September 2010 - 08:28

    Jacqueline:

    Hoi Famke,

    Wat een gedoe allemaal, maar jou kennende sla je je er wel doorheen!

    Groetjes,

    jacqueline

  • 18 September 2010 - 11:10

    Opa:

    wat woon jij in een mooi huis.
    leuk al die verhalen te kunnen lezen.
    veel plezier in je nieuwe woonplaats.

  • 19 September 2010 - 22:05

    Famke:

    hee opa dat is zeker niet het huis waar ik in woon maar ik heb er een foto van gemaakt omdat het het grootste huis is wat ik ooit heb gezien. ik heb nu op facebook foto's gezet van het appartement waar ik woon dus ze komen ook als myrte er tijd voor heeft op deze pagina. ik weet namelijk niet hoe je dat moet doen dus myrte heeft het voor me gedaan

  • 20 September 2010 - 16:53

    Anne:

    Het Famke,
    Ik heb eenbeetje meegeleefd via jouw ouders. WOW. Je hebt al heel veel kanten van America gezien zeg. Trouwens mijn nichtje - Kate 17, (Broers gezin) wil je uitnodigen om een paar dagen naar Chicago te komen op bezoek bij hen. Als je gesetteld bent dan zoeken wij de mogelijkheden uit samen!
    Groetjes,
    Anne

  • 20 September 2010 - 17:04

    Esther:

    Hoi Famke, wat fijn om te horen dat je nu een betere plek hebt gevonden. En wat knap dat je zo positief naar alles kunt kijken. Petje af!
    Groeten, Esther

  • 22 September 2010 - 22:09

    Saviel:

    zijn er ook van die bitches zoals in Made xD? en sweet 16 dingens xD?

  • 23 September 2010 - 01:08

    Famke:

    hee saviel ja die heb je er zeker :) maar daar heb ik niks mee te maken :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lowell

High School

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2011

laatste dag :(

16 Mei 2011

PROM en CHICAGO

13 April 2011

SPRINGBREAK MISSISSIPPI

07 Maart 2011

CHICAGO :D

03 Februari 2011

TWEE SNEEUWDAGEN ACHTER ELKAAR!
Famke

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1315
Totaal aantal bezoekers 34799

Voorgaande reizen:

22 November 2016 - 22 November 2016

Nieuw Zealand

02 Februari 2014 - 27 Juli 2014

Chili

01 September 2010 - 25 Juli 2011

High School

Landen bezocht: