Wat een dag! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu Wat een dag! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Famke van der Molen - WaarBenJij.nu

Wat een dag!

Door: Famke

Blijf op de hoogte en volg Famke

04 Februari 2014 | Chili, Valparaíso

Hallo Iedereen,

Hier een verslagje van mijn eerste dag! Om 19:25 kon ik gaan boards dat was 1,5 uur voor vertrek wat mij wel heel vroeg leek, maar toen ik het vliegtuig zag heel goed snapte. Ik heb toen als één van de laatste geboard en we zijn toen op tijd vertrokken. In beonas aires hadden we een tussenstop. Iedereen moest er uit en zijn bagage meenemen. We moesten toen nog een keer door de douane en kwamen vervolgens weer terug bij ons vliegtuig. Hier moesten we even wachten voordat we erin mochten. Ondertussen werden er allemaal foto's gemaakt van de crew want ik zat in het ALLEREERSTE vliegtuig van KLM naar Santiago sinds 14 jaar. We krijgen ook een zout en peper vaatje van Delf Blauw en champagne. Toen we aankwamen werd het vliegtuig door de brandweer natgespoten, en toen we uit het vliegtuig kwamen kregen we een oorkonde, postcards en was er een dansact. jaja ze hadden groot uitgepakt. Daarna moesten we vrij lang op de koffers wachten en nog een keer door de duane heen.

Toen ik uiteindelijk naar buiten kwam zag ik gelukkig vrij snel Jeanet en Juan al staan. We zijn toen naar de auto gelopen en we moesten nog 1,5 uur rijden naar Valparaiso. Eenmaal bij het YMCA gebouw aangekomen en binnen kon Jeanet niet één stap zetten voordat ze mensen een kus had gegeven en kort een praatje had gemaakt, waarin ze mij ook voorstelde. Ondertussen kwamen de duitse jongens willy en Hannes naar beneden waar ik even kort mee gepraat heb en de sleutel van kreeg. We moesten ons toen even kort in het kamertje van Oscar (de directeur) komen waarin ik welkom werd geheten. Hij ging alleen nu voor 25 dagen naar Duitsland dus ik zal hem daarna pas echt spreken. Toen heb ik de koffer op mijn kamer gezet en hebben we een late lunch gehad. Mijn kamer is zoals verwacht heel klein. Er staat een bed en een klein tafeltje en nu mijn grote koffer en dan is het wel vol. Daarna heb ik alvast een korte rondleiding gehad. Ik heb de zeeleeuwen gezien, we hebben een kast voor mijn kleren gekocht en ik heb wat boodschapjes gedaan voor het ontbijt. Toen de twee duitse meiden Thereza en Corona klaar waren met werken zijn we naar een mooi uitzicht plekje in de stad geweest en daar hebben we gezeten. Ik was ondertussen echt al heel moe dus er kwam helaas niet heel veel meer uit me! De duitse meiden moesten nog boodschappen doen en wij zijn toen weer terug naar de YMCA gegaan. Hier ben ik eigenlijk meteen naar bed gegaan, en ook vrij snel in slaap gevallen. wat best bijzonder is want het is het hier nooit echt stil.

Nou dat was mijn eerste dag. Mijn tweede dag gaat vandaag beginnen waarin ik echt de toeristische dingen ga bekijken. Jeanet is mijn tour guide voor deze week. Dit is wel prettig want het voelt toch een beetje bekend, ook al heb ik haar maar één middag gezien. Ik zal kijken of het vandaag lukt om al wat foto's op facebook te zetten maar ik kan niks beloven.

Groetjes Vanuit het zonnige Valparaiso

Famke

  • 04 Februari 2014 - 14:15

    Judith:

    Hee Fammie! Wat een fijne eerste dag! (: Echt tof dat je een reisdagboek bijhoudt! Kunnen wij hier in het koude Nederland fijn meelezen wat jij daar allemaal uitspookt! Gisteren hebben wij hier een potje koehandel gedaan, wat een leuk spel! =D Geniet van je tweede dagje!

    Dikke kus Juud

  • 04 Februari 2014 - 15:47

    Freya:

    Hoi Famke,
    Jullie waren ware helden daar in het vliegtuig ;) Hihi echt heel grappig om te lezen.
    Ik wens je heel veel plezier en hoop gauw weer wat van je te lezen.
    Liefs Freya

  • 04 Februari 2014 - 16:49

    Erika:

    Ha Famke, wat een entree in Santiago! Het klinkt goed allemaal! Ik ben benieuwd naar de foto's.
    Groetjes,
    Erika

  • 04 Februari 2014 - 17:37

    Paul:

    Dat heet: met de neus in de boter. Wel gaaf. Klinkt goed die tourguide! Die laatste drie woorden daar worden wij natuurlijk wel een beetje jaloers van. Veel plezier. Paul

  • 04 Februari 2014 - 18:20

    Manon:

    Hee Fam,

    Super omdat allemaal zo mee te mogen maken. Enne ik ben bang dat ik straks alleen maar jaloerser ga worden van al jou verhalen! Super leuk!! En wat grappig dat het daar allemaal zo anders is dan hier!!

    Dikke kus Manon

  • 04 Februari 2014 - 20:57

    Janny Hein:

    Hey Famke,

    Wat een unieke reis met de KLM naar Santiago. Toch wel bijzonder om dat zo mee te maken.
    Heel veel succes met het vinden van je plek daar en het bekijken van de bezienswaardige dingen!

    Groetjes,
    Janny


  • 04 Februari 2014 - 23:45

    Nynke:

    Hee Fam!
    Wat tof dat je daar goed bent aangekomen, leuk om je reisverslag te lezen!
    Veel plezier de komende week. Ik kijk uit naar je verhalen!
    Liefs nyn

  • 05 Februari 2014 - 09:17

    Dinet:

    He Famke, fantastisch zeg, viel jij ff met je neus in de boter! Ik kan niet wachten op je volgende verslag, wat een leuk avontuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Famke

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 34808

Voorgaande reizen:

22 November 2016 - 22 November 2016

Nieuw Zealand

02 Februari 2014 - 27 Juli 2014

Chili

01 September 2010 - 25 Juli 2011

High School

Landen bezocht: